autoDNA sprawdza
Auta poleasingowe z certyfikatem.

Certyfikowane auta poleasingowe, czyli zalety i wady CPO

Dodano 21 grudnia 2020 przez

Aktualizacja: 06.07.2021r.

Certyfikowane auta poleasingowe to pewien wycinek rynku, który trudno traktować w sposób reprezentatywny dla całości. Nie każdy znajdzie w nim auto dla siebie, ale dla określonej grupy klientów trudno o lepsze miejsce na poszukiwanie okazji. Jakie są zatem atuty, a jakie minusy takich programów?

 

Co to jest CPO?

CPO (Certified Pre-Owned) czyli Certyfikowany Używany, są to profesjonalne programy sprzedaży samochodów używanych. Najczęściej pochodzą one od osób, które zostawiają używane auta w rozliczeniu przy zakupie nowego. W Polsce wielu dealerów oferuje niską wycenę auta pozostawionego w rozliczeniu, co zniechęca potencjalnych klientów. W USA, gdzie klienci są często świadomi swojej pozycji negocjacyjnej, powszechną praktyką jest, że do dealera przyjeżdża się z własną wyceną auta na podstawie podobnych ogłoszeń w Internecie. Robi tak aż 95% osób, które chcą sprzedać samochód używany w salonie przy okazji nabycia nowego. Dzięki temu mogą oni uzyskać cenę zbliżoną do rynkowej wartości, a dealer zyskuje stały dopływ aut, które może zaoferować w ramach CPO.

 

Zalety samochodów poleasingowych

  • Bardzo często zdarza się, że samochód kupowany od firmy, jeździ po drodze czas w jakim był w leasingu. Najczęściej są to 2-3 lata.
  • Im droższe auto pofirmowe, tym jest większe prawdopodobieństwo, że dany egzemplarz będzie bogato wyposażone.
  • Zakup pojazdu w takim programie jest chroniony – kupujący zna dokładnie historię samochodu, na który sprzedawca udziela pisemnej gwarancji co do stanu technicznego i przebiegu.
  • spora część aut posiada ekspertyzę techniczną np. DEKRY oraz pełną historię serwisową łącznie z książką

 

Auta poleasingowe – wady

  • Możliwość zakupu auta powypadkowego,
  • Istnieje szansa, że licznik w pojeździe był kręcony (licznik mógł być cofnięty po to by zmieścić się w limicie kilometrów, który był założony w umowie),
  • Z pewnością dla niektórych kupujących wadą będą dość wysokie ceny zakupu. Nie dotyczy to wszystkich aut, ale specyfika tego biznesu sprawia, że większość skupowanych od firm czy klientów aut ma kilka lat.
  • Pewność zakupu ma jednak przełożenie na cenę, która będzie raczej wyższa, niż za analogiczny model z innego, niesprawdzonego źródła.
  • Auta w CPO są często serwisowane do końca w ASO, więc mają też pełną historię, która często ogranicza się do wymiany części i płynów eksploatacyjnych dla aut 3-4 letnich.
  • W przypadku programów prowadzonych przez importerów oferty są w większości ograniczone do jednej marki (np. Toyota, Volkswagen). Dlatego warto zainteresować się programami oferującymi samochody wielu marek prowadzonymi przez dealerów lub profesjonalne firmy w rodzaju AAA Auto, które działają jak salony aut używanych.
  • poza autami z dużymi przebiegami trudno trafić na okazję cenową. Firmy leasingowe niechętnie „schodzą” z ceny wyjściowej – niewielka możliwość negocjacji.

 

Jakie czynniki skłaniają klientów do zakupu samochodów poleasingowych w ramach CPO?

“W ofertach dealerów Das WeltAuto przeważają używane Volkswageny, Skody i SEATy, które stanowią niemal 90% wszystkich oferowanych samochodów. Klientów do zakupu przekonuje m.in. fakt, iż połowa oferty to samochody objęte certyfikatem Das WeltAuto. Takie pojazdy przed sprzedażą przechodzą rygorystyczny test obejmujący sprawdzenie 117 punktów kontrolnych oraz objęte są przynajmniej 12-miesięczną gwarancją. Rosnąca sprzedaż jest także zasługą powiększającej się sieci dealerskiej, która aktualnie liczy prawie 80 punktów. Co istotne – wraz z powiększającą się siecią, rośnie także świadomość klientów. Do tej pory kojarzyli oni naszych dealerów głównie z samochodami nowymi. Następuje zmiana tego trendu, ponieważ dealer działający lokalnie zaczyna stanowić swoiste centrum motoryzacyjne, zarówno dla klienta poszukującego samochodu nowego, jak i używanego. W tej chwili jest on w stanie nabyć, odsprzedać, czy też wymienić swój używany. Wszystko w jednym miejscu, w trakcie jednej transakcji” – mówi Rajmund Nowacki, Koordynator ds. Marketingu Samochodów Używanych w Das WeltAuto.

Summary
Certyfikowane auta poleasingowe. Wady i Zalety.
Article Name
Certyfikowane auta poleasingowe. Wady i Zalety.
Description
Certyfikowane auta poleasingowe to pewien wycinek rynku, który trudno traktować w sposób reprezentatywny dla całości. Jakie są zalety i wady takich programów?
Author
Publisher Name
autoDNA
Publisher Logo
Ilość komentarzy: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *