Aktualności

Importerskie programy sprzedaży aut używanych

Dodano 25 września 2019 przez

Auto używane z salonu – nowy cykl autoDNA.pl – cz. 3

Na polskim rynku funkcjonuje obecnie blisko 20 programów sprzedaży aut używanych prowadzonych przez importerów i producentów (w Polsce do tej drugiej kategorii zalicza się Opla i Fiata, którzy produkują wybrane modele w naszym kraju). To sporo, ale nie wszystkie z nich okazują się być rozbudowane. Najwięcej ofert ma Toyota, następnie Grupa VW (Seat, Skoda i właśnie Volkswagen) oraz Opel, Renault i Peugeot. Dobrze pod względem liczby dostępnych aut prezentują się niemieckie marki premium, a zwłaszcza BMW i Audi. Mercedes, Honda i Kia oferują wyłącznie swoje auta, natomiast pozostali importerzy oraz producenci w ramach programów sprzedają samochody wszystkich marek. To z jednej strony mocno poszerza wybór, lecz z drugiej powoduje dość spory rozstrzał dostępnych pojazdów – od aut za kilkanaście tysięcy aż po samochody za kilkaset tysięcy złotych w ramach tego samego programu (np. Audi).

Jak już wspominaliśmy w poprzednich tekstach oferta ofercie nierówna i nie chodzi tutaj wyłącznie tylko o cenę. Szokujące są jednak rozpiętości cenowe w przypadku marek premium, np. w Lexus Select Sprawdzony można natknąć się na Toyotę Avensis za niespełna 20 tys. zł, jak również Lexusa LFA za 2,8 mln zł. Warto pamiętać, że najlepsze (co nie znaczy wcale najdroższe) samochody mają certyfikaty jakości (niezależne np. Dekra lub wystawiane w ramach danego programu) oraz gwarancję. Nic więc dziwnego, że część programów stosuje preselekcję, np. Fiat Auto Expert, który obecnie przechodzi przebudowę i jest chwilowo niedostępny, w założeniu ma prezentować wyłącznie samochody tylko do 6 lat i przebiegu poniżej 130 tys. km. To drugie kryterium wydaje się lekko na wyrost, gdyż może eliminować auta poflotowe, jednak zaletą jest pewna standaryzacja ofert.

Co ciekawe, większość programów ma odnośniki do przejścia na stronę zakupu nowych modeli lub wręcz przenosi do wyszukiwarki aut używanych ze strony głównej importera. Konfigurator w programie Toyoty do złudzenia przypomina ten stosowany w przypadku zakupu nowych aut. Niekiedy jednak importerzy decydują się osobną stronę i markę, pod którą sprzedają samochody używane. Taki zabieg stosuje chociażby Peugeot z programem Używany Gwarantowany (wcześniej znany jako Okazje Lwa). Z kolei program Grupy VW – Das WeltAuto – to niezależna strona linkowana z witryn importera.

Zestawienie programów sprzedaży aut używanych

Autoexpert (program w przebudowie)

http://www.fiatautoexpert.pl/

Audi Select :plus

www.audi.pl

BMW Premium Selection

www.bmw.pl

Citroen Select

www.citroenselect.pl

Ford Używane

www.ford.pl

Samochody używane – Dacia, Renault

www.renault.pl

Samochody używane – Honda

www.uzywane.honda.pl

Hyundai i-Best

www.hyundai.pl

Kia Gwarantuje

www.kia.pl

Lexus Select Sprawdzony

www.lexus-polska.pl

Samochody Używane – Mercedes

www.mercedes.pl

Nissan Collection

www.nissancollection.pl

Opel Gwarantowane Samochody Używane

www.opeluzywane.pl

Peugeot Używany Gwarantowany

www.uzywanygwarantowany.pl

Das Welt Auto – Skoda, Seat, Volkswagen

www.dasweltauto.pl

Toyota Plus

www.toyotaplus.pl

Volvo Selekt

www.volvocars.com/pl

Summary
Importerskie programy sprzedaży aut używanych
Article Name
Importerskie programy sprzedaży aut używanych
Description
Auto używane z salonu – nowy cykl autoDNA.pl – cz. 3 Na polskim rynku funkcjonuje obecnie blisko 20 programów sprzedaży aut używanych prowadzonych przez importerów i producentów (w Polsce do tej drugiej kategorii zalicza się Opla i Fiata, którzy produkują wybrane modele w naszym kraju). To sporo, ale nie wszystkie z nich okazują się być rozbudowane. Najwięcej ofert ma Toyota, następnie Grupa VW (Seat, Skoda i właśnie Volkswagen) oraz Opel, Renault i Peugeot. Dobrze pod względem liczby dostępnych aut prezentują się niemieckie marki premium, a zwłaszcza BMW i Audi. Mercedes, Honda i Kia oferują wyłącznie swoje auta, natomiast pozostali importerzy oraz producenci w ramach programów sprzedają samochody wszystkich marek. To z jednej strony mocno poszerza wybór, lecz z drugiej powoduje dość spory rozstrzał dostępnych pojazdów – od aut za kilkanaście tysięcy aż po samochody za kilkaset tysięcy złotych w ramach tego samego programu (np. Audi).
Author
Publisher Name
autodna.pl
Publisher Logo
Ilość komentarzy: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *