Aktualności

Jak zwiększyć wartość samochodu przed sprzedażą?

Dodano 8 maja 2019 przez

Chcesz sprzedać samochód za jak najwyższą cenę? To normalne. Każdy o tym marzy. Jak jednak to zrobić? Ile trzeba w to zainwestować? Dziś pokażemy Wam 5 sposobów na zwiększenie wartości samochodu w oczach przyszłego klienta. W tym jedną skuteczną metodę, o której mało kto wie.

Proces zakupu samochodu sam w sobie jest zjawiskiem wyjątkowo fascynującym. Wszystko dlatego, że w jego trakcie wykorzystywane są różne zmysły. Weź pod uwagę poniższe wskazówki, a zwiększysz swoje szanse na uzyskanie dobrej ceny za swój pojazd:

1) Ludzie kupują samochód oczami

Nie ma co się oszukiwać. Jesteśmy stworzeniami, które większość wiedzy o świecie czerpią za pomocą zmysłu wzroku. Dlatego sfera wizualna sprzedawanego pojazdu jest ogromnie ważna. Nic tak nie osłabia pierwszego wrażenie jak kurz i brud pokrywające zarówno karoserię, jak i wnętrze auta. Nie mówiąc już o krępujących plamach na tapicerce.

Warstwa wizualna jest kluczowa, ponieważ pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz. Oczywiście, nie jest tak, że samochód zaniedbany pod tym względem jest z góry skazany na porażkę. Ale skoro można podnieść swoje szanse za pomocą czynności tak prostej jak wycieczka na myjnię – to grzechem byłoby z tego nie skorzystać.

Jedyną strefą samochodu, w której pedantyczna czystość może być oznaką chęci ukrycia istotnych wad pojazdu, jest przestrzeń pod maską.

2) Kupują auta nosem

Drugi zmysł, który bierze udział w procesie oceny auta, to powonienie. Intensywny zapach odświeżacza czy innego środka tego rodzaju oznaczać może dla przyszłego klienta, że:

  1.  mamy problem z węchem i nie czujemy, że mocno przesadzamy z zapacham
  2. chcemy ewidentnie coś przed nim zamaskować

Pół biedy, jeśli za zapierającym dech w piersiach żywicznym zapachem choinki kryje się chęć zakamuflowania efektów naszego nałogu tytoniowego. Gorzej, jeśli chodzi o ukrycie popowodziowej historii samochodu.

Idealny zapach wnętrza samochodu jest więc wonią, która nie narzuca się zbyt natarczywie, tylko działa gdzieś w tle, skutecznie wywołując bardzo dobre wrażenie.

3) Podejmują decyzję o kupnie – sercem

Zakup samochodu to bardzo często decyzja powzięta pod wpływem emocji. A co wpływa na  takie czy inne postrzeganie naszego auta? Drobiazgi! Wyobraźcie sobie, że przychodzicie na randkę w ubłoconych butach. Cała Wasza garderoba prezentuje jakiś tam poziom, ale buty… Koszmar!

Okazuje się, że podobnie magnetyczną rolę pełnią na przykład samochodowe koła. Felgi pokryte warstwą rdzy, ze śladami uszkodzeń plus opony sugerujące milionowy przebieg – z pewnością zadziałają mocno odstraszająco na osobę dokonującą oględzin pojazdu.

4) Kupują auta, posługując się rozumem

W przypadku zakupu samochodu kwestie racjonalne często muszą ustąpić emocjonalnym. Taka jest już natura tych przedmiotów. Dlatego hasło „kupujemy rozumem” umieściliśmy dopiero na czwartej pozycji. Na czym to polega?

Na przykład na tym, że dokonując oględzin auta, klient od razu automatycznie przelicza różne defekty w nim istniejące – na pieniądze, które będzie musiał dołożyć do wynegocjowanej ceny. Co ciekawe, dla potencjalnego klienta każda drobna usterka będzie czymś o wiele poważniejszym, niż jest w rzeczywistości.

Niewielki ubytek lakieru będzie w oczach nabywcy „grubą robotą dla lakiernika”, a pęknięta guma na piórze wycieraczki – problemem, na który trzeba wyłożyć górę pieniędzy. Prawda jest taka, że każdy taki drobiazg będzie dla oglądającego okazją do zbijania ceny.

Z takich właśnie niepozornych szczegółów, niczym z rozsypanych puzzli, klient buduje w swojej głowie obraz historii samochodu. Dlatego warto po pierwsze wyeliminować te niewielkie niedoskonałości. A po drugie – pokazać mu prawdziwą historię naszego samochodu.

5) Kupują, kiedy natrafią na argument, z którym trudno dyskutować

Zanim jednak przejdziemy do ostatniego punktu – mała dygresja. Istnieją kierowcy, którzy skrupulatnie zbierają wszystkie faktury, dokumenty i inne dowody, które w chwili sprzedaży pokazują całą historię ich auta. Dzięki tym „artefaktom” przyszły nabywca ma szansę w miarę dokładnie prześledzić losy samochodu. Czuje się wtedy bardziej pewnie, bo widzi, że kupuje auto, o którym można powiedzieć naprawdę sporo. Niestety, tacy kierowcy stanowią mniejszość.

Na szczęście istnieje sposób, żeby pozytywnie zaskoczyć oglądającego i zaserwować mu informacje, z którymi trudno będzie mu polemizować.

  • Udokumentowany przebieg,
  • bezwypadkowa przeszłość,
  • sprawdzone pochodzenie,
  • historia serwisowania,
  • pewność, że auto nie jest kradzione

to najważniejsze rzeczy, którymi możesz przekonać klienta do swojej oferty, jeśli odpowiednio wcześniej zdecydujesz się prześwietlić historię swojego auta. Jak to zrobić? Na początek trzeba wejść na tę stronę: https://www.autodna.pl/historia-pojazdu

Summary
Jak zwiększyć wartość samochodu przed sprzedażą?
Article Name
Jak zwiększyć wartość samochodu przed sprzedażą?
Description
Chcesz sprzedać samochód za jak najwyższą cenę? To normalne. Każdy o tym marzy. Jak jednak to zrobić? Ile trzeba w to zainwestować? Dziś pokażemy Wam 5 sposobów na zwiększenie wartości samochodu w oczach przyszłego klienta. W tym jedną skuteczną metodę, o której mało kto wie.
Author
Publisher Name
autodna.com
Publisher Logo
Ilość komentarzy: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *