Aktualności

Nowe i używane hybrydy od nowego roku będą tańsze

Dodano 5 listopada 2019 przez

Już od stycznia 2020 roku wejdzie w życie obniżka podatku akcyzowego na samochody z napędem hybrydowym. To dobra wiadomość, bo w 2020 r. przybędzie sporo nowych modeli z silnikiem spalinowo-elektrycznym, które załapią się na niższą akcyzę. Taniej będzie też można zarejestrować używaną hybrydę z importu.

Najpopularniejszym napędem hybrydowym jest układ, w którym energia magazynowana głównie przy hamowaniu i umożliwia przejechanie do kilku kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym. Od 1 stycznia 2020 r. ma zacząć obowiązywać obniżka akcyzy na nowe oraz używane auta z takim właśnie napędem, czyli bez możliwości doładowania baterii z zewnętrznego źródła. Te hybrydy, znane jako plug-in o pojemności silnika do 2 litrów, są już objęte całkowitym zwolnieniem z podatku akcyzowego. Teraz przyszła kolej na „zwykłe” hybrydy, dla których stawka tego podatku będzie obniżona o połowę.

Wbrew pozorom hybrydy to nie tylko Toyota, chociaż japoński producent ma ich obecnie aż 6 w swojej gamie. W ofercie mają je także koreańscy producenci (np. Hyundai Ioniq, Hyundai Kona oraz Kia Niro), jak również Ford czy Honda z modelem CR-V. Po debiucie Mondeo Ford zamierza wprowadzić kolejne modele hybrydowe – w 2020 r. na rynku europejskim mają pojawić się wersje hybrydowe następujących modeli: Ford Fiesta, Ford Focus oraz Ford Kuga. Na tym nie koniec, gdyż w 2020 r. Renault wprowadzi 3 modele nowej generacji w wersji z napędem hybrydowym: Clio, Captur i Megane. Będą to tzw. pełne hybrydy w opatentowanej przez francuskiego producenta technologii E-TECH. Dołączy do nich miejska Honda Jazz. Łącznie w 2020 r. na rynku powinno być dostępnych ponad 20 różnych modeli z napędem hybrydowym.

Ich nabywcy będą mogli liczyć na preferencyjne traktowanie, jeśli chodzi o wysokość akcyzy. Od grudnia tego roku będzie ona wynosić 1,55% zamiast 3,1% na modele z silnikami spalinowymi do 2 litrów oraz 9,3% zamiast dotychczasowych 18,6% w przypadku jednostek o pojemności od 2 do 3,5 litra. W praktyce oznacza to cenę niższą od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych.

Oszczędzą również kupujący auta marek premium. Gamę modeli z napędem hybrydowym typu mild (niewielki silnik elektryczny wspomagający tylko spalinowy, oszczędność paliwa na poziomie np. 0,4 l/100 km) sukcesywnie rozwija Audi. W tym roku niemiecka marka wprowadziła takie wersje modeli A4 i Q3. Rozwiązanie to ma sukcesywnie trafiać do niemal całej gamy modelowej. Technologię mild hybrid rozwija również BMW. Pod koniec tego roku w gamie na rynek europejski pojawi się seria 5 wyposażona w taki napęd. W kolejnych latach spodziewane jest rozszerzenie oferty na kolejne modele z tego typu rozwiązaniem. Z klasycznym napędem hybrydowym dostępny jest też Mercedes klasy C.

To między innymi dzięki tego typu zachętom finansowym na polskich drogach ma być łącznie 600 tys. samochodów w pełni elektrycznych oraz hybrydowych do końca 2030. Obniżka akcyzy może skłonić część nabywców do tego, aby przesiedli się hybryd zamiast aut spalinowych.

Summary
Nowe i używane hybrydy od nowego roku będą tańsze
Article Name
Nowe i używane hybrydy od nowego roku będą tańsze
Description
Już od stycznia 2020 roku wejdzie w życie obniżka podatku akcyzowego na samochody z napędem hybrydowym. To dobra wiadomość, bo w 2020 r. przybędzie sporo nowych modeli z silnikiem spalinowo-elektrycznym, które załapią się na niższą akcyzę. Taniej będzie też można zarejestrować używaną hybrydę z importu.
Author
Publisher Name
autodna.pl
Publisher Logo
Ilość komentarzy: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *