autoDNA sprawdza
samochody hybrydowe

Samochody hybrydowe w Polsce 2017 – przegląd modeli

Dodano 10 lipca 2017 przez

samochody hybrydowe

Samochody hybrydowe od dawna kusiły nas niskim spalaniem, ale odstraszały ceną. Na szczęście w miarę popularyzacji tej technologii wśród producentów aut, rośnie liczba dostępnych modeli hybrydowych oraz spada ich cena. Czy już dzisiaj stać nas na samochody hybrydowe? Jak najbardziej! Auto z napędem hybrydowym możemy kupić już za 20 tys. zł!

Jak informuje Toyota, samochody hybrydowe produkowane są seryjnie już od 20 lat. Na świecie sprzedano już 10 milionów aut tego typu z logo japońskiej marki, a w Polsce ponad 15 tys.. W najbliższych latach należy spodziewać się, że samochody hybrydowe będą podbijać świat, w tym Polskę. Dlaczego? Powodów jest kilka.

Auta z napędem hybrydowym pozwalają na osiąganie bardzo niskiego spalania, szczególnie w cyklu miejskim. Toyota w cenniku deklaruje, że Auris z hybrydowym silnikiem 1,8 Hybrid (136 KM) E-CVT spali w mieście 3,5 litra benzyny. Ten sam model z benzynowym silnikiem 1,6 Valvematic (132 KM) 6 M/T (Multidrive S) ma spalać 8 litrów na 100 km. Jeżdżąc hybrydą zaoszczędzimy więc ok. 20 zł na 100 km (4,5 litra różnicy razy średnia cena benzyny 4,34 zł).

Pozytywnie na popularność hybryd wpływa także ich niezawodność. Szczęśliwie dla technologii napędów hybrydowych, jednych z liderów ich popularyzacji jest właśnie Toyota, a samochody tej marki raczej nie należą do przesadnie awaryjnych. Oprócz tego samochody hybrydowe są dość ciche, a ich kierowcy w wielu europejskich krajach, także w Polsce, mogą liczyć na pewne przywileje, np. zwolnienie lub obniżenie opłat za parkowanie.

Skoro samochody hybrydowe mają tyle zalet, to dlaczego kierowcy masowo nie oblegają salonów? Hybrydy nie są cały czas dobrym rozwiązaniem dla każdego. Minusem jest nadal różnica w cenie zakupu. Hybrydowy Auris kosztuje o 15,5 tys. zł więcej, niż wersja benzynowa. Inwestycja w napęd hybrydowy zwracać się nam więc będzie przez blisko 80 tys. km. Patrząc z czysto finansowego punktu widzenia, cały czas bardziej opłacalnym będzie połączenie silnika benzynowego i instalacji LPG, nawet jeżeli montaż instalacji gazowej zamówimy w salonie producenta pojazdu. Poza tym niskie wyniki spalania auta hybrydowe osiągają przede wszystkim w mieście. W trasie, gdy rzadko hamujemy i rzadko ruszamy, oszczędności na spalaniu związane z technologią hybrydową nie będą już tak imponujące. W dużej mierze zależy to oczywiście od tego, jak działa „hybrydowość” u danego producenta.

No właśnie, zanim przejdziemy do przeglądu cen aut z napędem hybrydowym jedna uwaga. Hybryda hybrydzie nierówna. Każda firma motoryzacyjna pracuje nad tą technologią na własną rękę i wdraża ją nieco inaczej. Najlepszym przykładem jest tu Suzuki i modele oznaczone SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS działa w ten sposób, że dodatkowy akumulator wspiera działanie systemu start-stop, a silnik elektryczny wspomaga spalinowy podczas dynamicznych przyspieszeń. W Toyocie natomiast podczas jazdy może działać tylko silnik elektryczny (ruszanie, hamowanie), tylko spalinowy, lub obydwa jednocześnie (stała niska prędkość). Gdy więc w salonie Toyoty powiemy kierownikowi, że rozważamy jako alternatywę dla ich aut “hybrydę” od Suzuki, nie zdziwmy się, że krewki menedżer może nas z placówki wyrzucić za „obrazę majestatu”.

Dość już jednak powiedzieliśmy tytułem wstępu, czasu przejść do przeglądu modeli hybrydowych dostępnych w Polsce. Ceny aut zostały zebrane w wyniku przeglądu stron internetowych i cenników producentów samochodów hybrydowych dokonanego w lipcu 2017.

Samochody hybrydowe w Polsce do 100 tys. zł

  • Suzuki Swift SHVS 1.2 DualJet – od 59.900 zł;
  • Suzuki Baleno SHVS 1.2 DualJet – od 65.900 zł;
  • Toyota Yaris Hybrid – od 66.900 zł;
  • Suzuki Ignis SHVS 1.2 DualJet – od 68.900 zł;
  • Suzuki Swift SHVS 1.0 BOOSTERJET – od 69.900 zł;
  • Toyota Auris Hybrid – od 75.900 zł;
  • Toyota Auris Hybrid TS – od 80.900 zł;
  • Kia Niro Hybrid 1.6 GDi 141 KM 6DC – od 88.900 zł;
  • Lexus CT 200h – od 89.800 zł;

Samochody hybrydowe w Polsce do 150 tys. zł

  • Hyundai IONIQ Hybrid 1.6 GDi 6DCT (141 KM) – od 105.900 zł;
  • Toyota C-HR – od 106.900 zł;
  • Toyota Prius – od 119.900 zł;
  • Ford Mondeo 2.0 Hybrid 187 KM – od 131.950 zł;
  • Toyota Prius+ – od 136.900 zł;
  • Toyota RAV4 Hybrid – od 137.700 zł;
  • Lexus NX 300h – od 149.000 zł;

Samochody hybrydowe w Polsce do 200 tys. zł

  • Ford Mondeo Vignale 2.0 Hybrid 187 KM- od 151.450 zł;
  • Toyota Prius Plug-in – od 152.900 zł;
  • Volkswagen Golf GTE 1.4 TSI Plug-In-Hybrid (204 KM) – od 158.090 zł;
  • Kia Optima Hybrid 2.0 GDi 205 KM 6AT – od 164.900 zł;
  • Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic (204 KM) – od 170.100 zł;
  • Volkswagen Passat GTE 1.4 TSI Plug-In-Hybrid (218 KM) – od 176.090 zł;
  • BMW 330e iPerformance – od 175.600 zł;
  • Mitsubishi Outlander PHEV AT (121KM) – od 189.990 zł;

Samochody hybrydowe w Polsce do 250 tys. zł

  • Lexus GS 300h – od 208.760 zł;
  • Mercedes Klasa C Limuzyna Hybrid – od 228.300 zł;
  • Mercedes Klasa C Kombi Hybrid – od 234.100 zł;
  • Mercedes Klasa C Limuzyna Plug-in Hybrid – od 237.400 zł;
  • BMW 530e iPerformance – od 239.300 zł;
  • Mercedes GLC SUV Plug-in Hybrid – od 240.500 zł;
  • Mercedes Klasa C Kombi Plug-in Hybrid – od 245.800 zł;

Samochody hybrydowe w Polsce do 300 tys. zł

  • Infinity Q50 Hybrid AT – od 255.490 zł;
  • Volvo V60 D6 AWD – od 265.800 zł;
  • Infinity Q50 Hybrid AWD AT – od 268.000 zł;
  • Mercedes GLC Coupe Plug-in Hybrid – od 270.500 zł;
  • Volvo XC60 T8 AWD – od 273.300 zł;
  • Infinity Q70 Premium Hybrid – od 276.340 zł;
  • Infinity Q70 Premium Tech Hybrid – od 288.040 zł;
  • Mercedes Klasa E Limuzyna Plug-in Hybrid – od 288.300 zł;
  • Lexus RX 450h – od 293.076 zł;

Samochody hybrydowe w Polsce do 400 tys. zł

  • BMW X5xDrive40e iPerformance – od 322.100 zł;
  • Volvo S90 T8 AWD – od 332.700 zł;
  • Volvo V90 T8 AWD – od 342.400 zł;
  • Volvo XC90 T8 AWD wersja 7-miejscowa – od 351.600 zł;
  • Mercedes GLE SUV Plug-in Hybrid – od 354.00 zł;

Samochody hybrydowe w Polsce do 500 tys. zł

  • Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro tiptronic (258 KM) – od 404.240 zł;
  • Porsche Cayenne S E-Hybrid (416 KM) – od od 428.470 zł;
  • BMW 740e iPerformance – od 452.200 zł;
  • Porsche Panamera 4 E-Hybrid (462 KM) – od 498.290 zł;

Używane samochody hybrydowe w Polsce już od 20 tys. zł

Czytając ten artykuł na pewno zastanawialiście się, gdzie te obiecane we wstępie samochody hybrydowe za 20 tys. zł. Zostawiliśmy je jako wisienkę na torcie. Nie trzeba bowiem wykładać przeszło 50 tys. zł na to, żeby przekonać się, czy auto z napędem hybrydowym to dobry wybór. Technologia ta jest stosowana na szeroką skalę już od kilku ładnych lat, a to oznacza, że na rynku wtórnym są dostępne używane hybrydy. W popularnym serwisie ogłoszeniowym przefiltrowaliśmy oferty wybierając napęd hybrydowy i zaznaczając opcje: bezwypadkowy, nieuszkodzony, i zarejestrowany w Polsce. Oto propozycje, które otrzymaliśmy:

  • Honda Civic VIII z 2007 – 21.900 zł;
  • Honda Civic VIII z 2008 – 29.900 zł;
  • Toyota Yaris III z 2012 – 33.700 zł;
  • Toyota Yaris III z 2013 – 34.900 zł;
  • Toyota Auris II z 2013 – 43.200 zł;
  • Lexus CT z 2011 – 45.000 zł;
  • VW Jetta z 2013 – 43.900 zł;
  • Lexus RX II z 2008 – 48.990 zł;

Rozglądając się za używaną hybrydą pamiętajmy, by zakupu dokonywać w porozumieniu z ASO producenta. Skomplikowanych układów hybrydowych nie naprawimy bowiem w pierwszym z brzegu warsztacie!

Ilość komentarzy: 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  1. Bart

    Hybryda to stara technologia, a zaczeło się dużo wcześniej, niż Toyota Prius. Obecnie hybryda z duzymi akumulatorami to najlepsze rozwiązanie. Elektryki są jeszcze zbyd drogie i mają za mały zasięg. A pierwsze seryjne hybrydy nie były samochodami, a łodziami podwodnymi.