Raport autoDNA dla pojazdów z Belgii jest niezastąpioną pomocą dla każdego planującego zakup używanego pojazdu z tego kraju. Historia pojazdu z Belgii przedstawiona w formie raportów tworzona jest w oparciu o dane pochodzące z centralnej ewidencji pojazdów. Dane dostarczane są do ewidencji przez wiele sprawdzonych, wiarygodnych i rzetelnych podmiotów:
- Wydziały komunikacji
- Wydziały Policji
- Importerzy
- Firmy ubezpieczeniowe
- Instytucje finansowe
- Rzeczoznawcy
Informacje wstępne
Status pojazdu
W tej części raportu znajdują się informacje dotyczące statusów pojazdu. Statusy nadawane są przez uprawnione instytucje na terenie Belgii i gromadzone w centralnej ewidencji pojazdów.
administracyjny status pojazdu: w tej części znajdziemy informacje dotyczące możliwego importu pojazdu na teren Belgii lub eksportu pojazdu z terenu Belgii.
status legalności pojazdu: to informacja o pojeździe skradzionym lub jego legalnym pochodzeniu (status o wartości "Normalny").
status pojazdu: to informacja o zniszczeniu, odrestaurowaniu, pojeździe powypadkowym, pojeździe bez homologacji.
W sekcji tej znajdziesz również m. in. datę produkcji pojazdu, datę pierwszej rejestracji pojazdu na terenie Belgii, datę ważności inspekcji, informacje dotyczące jego nadwozia, kodu producenta, a także informacje o kompletności pojazdu.
1Jaka jest różnica pomiędzy pojazdem niekompletnym, kompletnym a skompletowanym?
Pojazd niekompletny to pojazd, który w celu uzyskania założonych cech użytkowych oraz spełnienia niezbędnych wymagań powinien przejść co najmniej jeszcze jeden etap kompletacji. Pojazd niekompletny nie podlega rejestracji (np. podwozie samochodu ciężarowego).
Pojazd kompletny to pojazd, który nie wymaga kompletacji w celu spełnienia określonych wymagań technicznych. W takim pojeździe można dokonać zmian konstrukcyjnych, które podlegają ocenie homologacyjnej (np. montaż dodatkowego rzędu siedzeń w pojeździe o rodzaju nadwozia „van").
Pojazd skompletowany to pojazd po modyfikacji - przebudowie, powstały w wyniku wielostopniowej homologacji typu, spełniający określone wymagania (np. zabudowa nadwozia skrzyniowego na podwoziu samochodu ciężarowego).
Informacje podstawowe
Historia pojazdu
Sekcja historia pojazdu składa się z dwóch części: weryfikacji przebiegu dla pojazdów z Belgii oraz informacji o przebiegu.
Weryfikacja przebiegu pozwala sprawdzić aktualny przebieg pojazdu względem odczytów licznika przebiegu odnotowanych w dostępnych źródłach. Dzięki weryfikacji można określić czy pojazd poddany sprawdzeniu posiada wiarygodny stan licznika przebiegu.
W wyniku sprawdzenia dostępne są trzy możliwe rezultaty:
- Przebieg wiarygodny, rezultat ten otrzymujemy, kiedy sprawdzany przebieg pojazdu jest wyższy niż ostatni odnotowany w dostępnych źródłach.
- Przeprowadzona weryfikacja nie pozwoliła ustalić wiarygodności przebiegu pojazdu. Możliwa przyczyna wystąpienia tego rezultatu to brak wystarczających informacji niezbędnych do przeprowadzenia weryfikacji przebiegu.
- Przebieg niewiarygodny, rezultat ten otrzymujemy, kiedy sprawdzany przebieg pojazdu jest niższy niż odnotowane wcześniej przebiegi w dostępnych źródłach.
Informacje o przebiegu - część ta zawiera datę ważności przeglądu technicznego, przebieg odnotowany podczas ostatniego przeglądu oraz przebieg odnotowany podczas przedostatniego przeglądu.
Informacje dodatkowe
Dane techniczne
Emisja zanieczyszczeń
Sekcja emisja zanieczyszczeń informuje o badaniach zanieczyszczeń dla sprawdzanego pojazdu, znajdziemy tu między innymi testy w warunkach jezdnych, emisję dwutlenku węgla, emisję węglowodorów oraz wiele innych przydatnych wyników emisji. Wyniki te pozwalają stwierdzić czy pojazd może być sprzedawany na terenie Unii Europejskiej oraz pozwalają stwierdzić czy pojazd powinien być dopuszczony do ruchu.