Jak sprawdzić auto z Holandii?
Raport autoDNA dla pojazdów z Holandii jest nieodzowną pomocą dla każdego planującego zakup pojazdu używanego z tego kraju. Pozwala na poznanie historii pojazdu i weryfikację obecnego przebiegu. Nasze raporty są tworzone na podstawie informacji dostarczonych przez krajowy rejestr przebiegów Nationale Auto Pas (NAP) oraz centralną ewidencję pojazdów (RDW). Organizacje te zbierają i przetwarzają dane o pojazdach używanych.
W naszym raporcie opcjonalnie i jednocześnie bezpłatnie umożliwiamy weryfikację przebiegu pojazdu NAP po nr VIN dzięki holenderskiemu Narodowemu Rejestrowi Przebiegów (Nationale Auto Pas). Organizacja ta została powołana w celu zapobiegania fałszowaniu przebiegów pojazdów używanych. NAP od kilkunastu lat zbiera historię przebiegów z wielu wiarygodnych i rzetelnych źródeł:
- Dealerzy
- Warsztaty samochodowe
- Ministerstwo Transportu Drogowego
- Firmy leasingowe
- Firmy ubezpieczeniowe
- Stacje kontroli pojazdów
- Importerzy
Raport historii pojazdu dla pojazdów pochodzących z terytorium Holandii
Podsumowanie raportu zawiera podstawowe informacje, które identyfikują dane pojazdu: nr VIN, marka i model. Dodatkowo w podsumowaniu podajemy dwie istotne zmienne, które mają wpływ na początkową ocenę sprawdzanego pojazdu: rok pierwszej rejestracji pojazdu oraz liczbę właścicieli będących w posiadaniu pojazdu na terytorium Holandii.
Status pojazdu
W tej części raportu znajdują się istotne informacje dotyczące statusu sprawdzanego pojazdu. Status rejestracji wskazuje czy auto zostało formalnie wyrejestrowane z Holandii.
W sekcji dostępne są również daty związane z formalnościami rejestracyjnymi: daty pierwszych rejestracji oraz data ważności ostatniego przeglądu rejestracyjnego.
Informacja o ubezpieczeniu OC wskazuje, czy pojazd posiada ważne ubezpieczenie obowiązkowe. Z kolei obciążenie prawne pojazdu oznacza możliwy zastaw prawny ustanowiony na pojeździe na rzecz banków w rezultacie zaciągnięcia przez któregoś z właścicieli pożyczki lub kredytu.
Istotną informacją jest zakaz poruszania się pojazdu po drogach publicznych. Dzieje się tak na ogół w
przypadku
gdy pojazd nie spełnia wymogów do uczestnictwa w ruchu drogowym na terenie Holandii. Może to być
spowodowane:
- brakiem aktualnego przeglądu technicznego
- nie spełnianiem wymagań technicznych pojazdu
- uszkodzeniem pojazdu w wyniku wypadku lub kolizji
- uszkodzeniem pojazdu w wyniku powodzi lub pożaru.
Data stałego/czasowego wycofania pojazdu z ruchu wskazuje, że pojazd aktualnie nie może poruszać się po drogach publicznych na terenie Holandii.
Informacje podstawowe
W tej części raportu znajdziesz podstawowe informacje o pojeździe z dowodu rejestracyjnego wydziału komunikacji w Holandii (RDW): marka, model, liczba drzwi, rodzaj pojazdu, jego typ, rodzaj paliwa, czy pojazd jest doposażony w instalację gazową, informację o kolorze nadwozia, liczbę kół oraz wersję wyposażenia.
Informacje dodatkowe
Historia pojazdu
Sekcja historii pojazdu składa się z kilku części: historii własności, przeznaczenia pojazdu, jego pochodzenia oraz weryfikacji obecnego przebiegu pojazdu z Narodowym Rejestrem Przebiegów (NAP). W historii własności znajdują się szczegółowe informacje dotyczące właścicieli pojazdu na terenie Holandii, okres posiadania pojazdu przez każdego z nich oraz rodzaj właściciela (osoba prywatna, firma, leasing).
W części przeznaczenie pojazdu zawarte są informacje dotyczące rejestracji pojazdu jako taksówka oraz zakwalifikowania pojazdu do demontażu po poważnym uszkodzeniu i jednocześnie braku możliwości jego odbudowy i ponownego dopuszczenia do ruchu.
W części pochodzenie pojazdu umieszczona jest informacja o imporcie równoległym pojazdu do Holandii oraz jego ewentualnym eksporcie z Holandii.
Weryfikacja przebiegu pojazdu w Nationale Auto Pas
W części weryfikacji przebiegu w Narodowym Rejestrze Przebiegów (NAP) prezentujemy sprawdzany przebieg pojazdu wprowadzany przez użytkownika serwisu oraz otrzymany rezultat sprawdzenia. W wyniku sprawdzenia dostępne są trzy możliwe rezultaty:
- Wiarygodny, kiedy przebieg pojazdu jest autentyczny. Obecny przebieg jest wyższy względem ostatniego zarejestrowanego przebiegu w rejestrze NAP.
- Niewiarygodny, kiedy przebieg pojazdu jest zafałszowany. Obecny przebieg jest niższy względem ostatniego zarejestrowanego przebiegu w rejestrze NAP.
- Nie zgłoszony do programu NAP, kiedy narodowy rejestr przebiegów nie posiada informacji o przebiegu dla sprawdzanego pojazdu.