Raport Historii Pojazdu autoDNA

Cena od 15,90 PLN
Ocena klientów:
4.7/5
(średnia z 434 opinii)

Informacje wstępne

Na samym początku raportu mamy wyszczególniony nr VIN, następnie rok modelowy, markę i model pojazdu oraz jego wersję silnikową.

W kolejnej sekcji podany jest wiek pojazdu na podstawie roku modelowego lub daty produkcji oraz daty pierwszej rejestracji. Warto pamiętać, że oprócz aut produkowanych na zamówienie, które są rejestrowane tuż po wyprodukowaniu w salonach, dostępne są popularne wersje silnikowe i wyposażeniowe w kolorach często wybieranych przez klientów (np. srebrny metalik, czerwony, biały). Te auta zazwyczaj czekają na klienta, więc opóźnienie 3-4 miesięcy między datą produkcji a datą pierwszej rejestracji nie jest niczym nadzwyczajnym. Dopiero różnica większa niż pół roku powinna wzbudzić naszą czujność - dealer długo trzymał samochód na placu i sprzedał go np. dopiero rok po wyprodukowaniu auta albo też taki samochód w trakcie transportu do dealera mógł ulec uszkodzeniu i konieczna była ingerencja blacharza oraz lakiernika. Niekiedy opóźnienie może wynikać z miejsca produkcji pojazdu, np. auto wytworzone w Japonii czy Korei Płd. może zostać dostarczone do dealera w Europie dopiero po kilku miesiącach.

Podsumowanie Raportu

Podsumowanie raportu zawiera zestawienie wszystkich dostępnych danych na temat danego auta.

Podzielone jest na 3 grupy:

1. Informacje podstawowe, które zawierają m.in. informacje o pojeździe, sprawdzenie baz kradzionych pojazdów, ewentualne akcje serwisowe/usterki oraz informacje o producencie.

2. Historia pojazdu, która grupuje odczytane przebiegi, historię uszkodzeń i historię cenową oraz sposób użytkowania pojazdu (dziennik użytkowania): taxi, leasing, poprzednie rejestracje, informacje o przeglądach technicznych.

3. Informacje dodatkowe, zawierają informacje uzupełniające: wyposażenie pojazdu, archiwalne zdjęcia pojazdu (w miarę dostępności), jak również dziennik sprawdzeń pokazujący poprzednie zapytania poprzez autoDNA o konkretny numer VIN.

Przydatne informacje

Przydatne informacje pokazują średni przebieg pojazdu w formie liczbowej oraz w formie graficznej wg roku produkcji oraz określonego typu paliwa (diesla oraz benzyny).
Te dane są podawane na podstawie zestawienia podobnych pojazdów danego typu zgromadzonych w bazie danych autoDNA i należy traktować te liczby jako poglądowe. Jeśli interesujący nas samochód ma znacznie niższy przebieg niż wynikałoby to z danych na podstawie bazy autoDNA, prawdopodobnie ma on cofnięty licznik.

Średni przebieg podany jest w postaci wykresów liniowych dla poszczególnych wersji silnikowych. Dzięki temu można porównać różnice w przebiegach (podawane w ujęciu rocznym).

Wartości uwzględnione w tej sekcji to wartości referencyjne i oznaczają przybliżone wartości.

Informacje o pojeździe

W tej sekcji w zależności od producenta na podstawie numeru VIN pojazdu podajemy szereg informacji charakteryzujących dane auto np.: marka, model, typ pojazdu, rodzaj nadwozia i silnika, kraj pochodzenia producenta, rok modelowy, typ skrzyni biegów, informacje o układzie kierowniczym oraz wiele innych.
W tej części raportu prezentujemy również informacje o weryfikacji poprawności cyfry kontrolnej w numerze VIN. Wielu producentów opracowuje numer nadwozia VIN w oparciu o normę ISO i zawiera w nim informacje o cyfrze kontrolnej. Dla takich przypadków istnieje możliwość weryfikacji jej poprawności. W oparciu o nią można zweryfikować poprawność numeru VIN i oznakowania pojazdu. Dostępność tej informacji prezentujemy przed zakupem pełnej wersji raportu.

Informacje o producencie

W tej sekcji znajdują się informacje dotyczące producenta pojazdu, jego dane teleadresowe oraz data aktualizacji informacji.

Bazy skradzionych pojazdów

Sekcja ta zawiera wynik przeszukania informacji o konkretnym pojeździe w kilkunastu bazach pojazdów skradzionych.
Zarówno liczba krajów, jak i baza instytucji, gdzie weryfikujemy to, czy pojazd został skradziony, nieustannie się powiększa. Wszystkie wyniki powinieneś traktować informacyjnie. Serwis autoDNA nie gwarantuje, że wystąpienie informacji o kradzieży lub jej brak jest informacją niepodważalną. Traktuj ją jako wskazówkę i niezależnie od wyniku, pojazd powinien być poddany sprawdzeniu przez właściwe organy.
Pamiętaj - jeżeli zauważyłeś, że pojazd, który sprawdzasz, jest odnotowany jako kradziony, zgłoś tę informację w najbliższym komisariacie Policji.

Akcje serwisowe

W sekcji tej prezentowane są informacje dotyczące akcji serwisowych producentów - wad fabrycznych pojazdu. Informacje te dotyczą niektórych serii modelowych producentów pojazdów. Nasz raport przedstawia problem, efekt oraz ewentualną naprawę, która powinna być dokonana w Autoryzowanej Stacji Obsługi. Wielokrotnie wskazujemy również na datę produkcji pojazdu, który powinien być poddany właściwej akcji naprawczej.


autoDNA jako jedyna firma na rynku prezentuje wszystkie te informacje podzielone na wyżej opisane kategorie. Pozyskujemy je tylko z wiarygodnych źródeł.


Naszym partnerem jest międzynarodowy operator - Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Nadzoru Transportu, czyli operator jednej z największych baz danych akcji serwisowych producentów (VOSA). Korzystamy również z obszernej bazy UOKiK, która publikuje w Polsce informacje o akcjach serwisowych. Nasze informacje zawsze posiadają wskazanie na źródło pochodzenia.

Historia pojazdu

Znajdziemy tutaj (w miarę dostępności danych):

  • odczyty licznika w porządku chronologicznym,
  • historię odnotowanych uszkodzeń,
  • dziennik użytkowania, mówiący o sposobie użytkowania pojazdu (np. jako taksówka, leasing), zawiera również daty wcześniejszych przeglądów technicznych, lub informacje o zmianach własności,
  • historię cenową pojazdu, pokazującą wcześniejszą wartość pojazdu w serwisach aukcyjnych w Internecie oraz poprzez zapytania na autoDNA.

Ta sekcja stanowi chronologiczny zapis wszystkich wcześniejszych wpisów zebranych w jeden ciąg stanowiący podsumowanie najważniejszych faktów z historii pojazdu. Dodatkowo przy każdej pozycji znajduje się data wystąpienia zdarzenia lub pojawienia się wpisu oraz źródło informacji.

Dziennik sprawdzeń

Ta sekcja zawiera informacje o tym, jak często, kto i kiedy oraz z jakiej lokalizacji interesował się danym pojazdem, przeglądał jego konfigurację i zamawiał na jego temat raport w naszym serwisie. Wiedza ta okazuje się przydatna między innymi potencjalnemu nabywcy, ponieważ dzięki temu wie, jakie było zainteresowanie danym pojazdem. Wiele sprawdzeń z różnych lokalizacji może wskazywać na fakt częstej zmiany właściciela lub to, że właściciel bezskutecznie próbuje go sprzedać od dłuższego czasu. Jeżeli transakcja sprzedaży nie doszła do skutku, powinno to wzbudzić Twoje zainteresowanie i uwagę. W części tej dostępna jest również historia sprawdzeń zwizualizowana na mapie.

Wyposażenie

Ważnym elementem tej sekcji są dokładne informacje o wyposażeniu danego pojazdu w dniu opuszczenia fabryki.

Dane, jakie mogą się pojawić to:

  • kolor tapicerki,
  • kolor lakieru,
  • informacje dotyczące wykończenia zewnętrznego pojazdu, tzn. czy listwy, zderzaki, lusterka, klamki są w kolorze nadwozia, czy też nie,
  • barwa szyb,
  • rodzaj klimatyzacji,
  • rodzaj systemu nawigacji i systemu audio,
  • podgrzewane i składane lusterka,
  • elektryczne szyby,
  • ilość poduszek powietrznych itd.

Informacje te warto weryfikować przed zakupem pojazdu - sprawdzić dokładnie, jakie elementy wyposażenia pojazdu znajdują się w raporcie i porównać, czy dokładnie takie są aktualnie zamontowane w pojeździe. Przykładowo, jeśli chodzi o kolor szyb, to często gdy pojazd jest powypadkowy, w ramach oszczędności montowane są szyby nieoryginalne lub pochodzące z innego modelu, a ich kolor odbiega od oryginalnych. Podobna sytuacja może występować np. w przypadku lusterek zewnętrznych. Warto sprawdzić, jakie były zamontowane w fabrycznie nowym aucie, czy są np. składane, elektrycznie sterowane i podgrzewane. Warto również sprawdzić, czy pojazd w rzeczywistości nie posiada dodatkowego wyposażenia, takiego jak „dołożone elektryczne szyby” lub inne elementy, których nie miał w swojej fabrycznej konfiguracji.

Dostępność wyposażenia jest wyświetlana przed zakupem pełnego raportu. Jeśli prezentujemy informacje o braku danych, nie znajdą się one na płatnym raporcie.

Archiwalne zdjęcia

Na samym końcu raportu w miarę dostępności można obejrzeć archiwalne zdjęcia danego pojazdu. W określonych sytuacjach fotografie te mogą się powtarzać (jeżeli właściciel udostępnił te same zdjęcia różnym podmiotom). Czujność powinien wzbudzić fakt, że prezentowany pojazd jest bezskutecznie sprzedawany od dłuższego czasu. Ponadto warto zwrócić uwagę, że w niektórych przypadkach na zdjęciach znajduje się uszkodzony pojazd, który sprzedawany jest obecnie jako bezwypadkowy. Jeżeli podczas bezpłatnego sprawdzania pojazdu po numerze VIN jest informacja, że brakuje zdjęć, nie będzie ich także w płatnym raporcie.

Opinie klientów o raporcie

Ocena:
5/5
polecam
- grzes
Ocena:
5/5
Raport bardzo szybko otrzymałem. Auto okazało się po powodziowe co powstrzymało mnie od zakupu samochodu. Z góry dziękuję
- michał
Ocena:
5/5
Polecam każdemu, kto jest w trakcie poszukiwania/zakupu auta. Bardzo przydatna sprawa!
- Dominik

Informacje końcowe

autoDNA gromadzi informacje z wielu dostępnych źródeł. Pochodzą one od naszych partnerów oraz publicznych źródeł dostępnych w Internecie. Za pomocą własnego systemu eksperckiego prezentujemy je w postaci historii raportów online. Ilość danych zawartych w raporcie uzależniona jest od konkretnego numeru VIN, a rodzaj oraz ilość informacji prezentowana jest zawsze przed zakupem Raportu.

Informację prezentowane na raportach są zbiorem informacji gromadzonych przez system ekspercki autoDNA i mogą duplikować błędy początkowe, autoDNA dokłada wszelkich starań w celu ich wyeliminowania oraz wyeliminowania wszelkich błędnych tłumaczeń. Ze względu na automatykę działania systemu raporty mogą zawierać błędy językowe oraz frazy w językach obcych.

Należy pamiętać: Raporty Historii Pojazdów autoDNA.pl oraz informacje w nich zawarte powinny być traktowane jako wskazówka oraz powinny stanowić nieodłączny element związany z zakupem/sprzedażą pojazdu. Informację zawarte w raportach należy weryfikować w ASO oraz podczas szczegółowych oględzin eksperta. Raporty autoDNA.pl są narzędziem pomocniczym i nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.