Raport Historii Pojazdu autoDNA

Cena 59,90 PLN
Ocena klientów:
4.6/5
(średnia z 500 opinii)

Wprowadzenie

Raport Historii Pojazdu to zwięzłe sprawozdanie z cyklu życia pojazdu prezentujące charakterystykę jego przeszłości bazujące na numerze VIN. Raport składa się z kilku sekcji rozłożonych w układzie linearnym (równomiernym), uporządkowanym w czasie, przejrzystym i czytelnym. Pozwala na weryfikację historii pojazdu po VIN, która może mieć wpływ na jakość wybieranego pojazdu. To jeden z najważniejszych elementów, z jakim kupujący powinien się zapoznać przed zakupem auta. Warto już na etapie przeglądania ofert kupna-sprzedaży zapoznać się z raportem autoDNA, aby oddzielić auta dobrej jakości od tzw. lemon car (auta z wadami, ukrytą powypadkową przeszłością). Informacje zawarte w raporcie poprawiają transparentność rynku motoryzacyjnego i podnoszą go do poziomu światowego.

Informacje wstępne

W pierwszej części raportu znajdują się informacje potrzebne do identyfikacji aktualności raportu, VIN pojazdu oraz jego historii. Znajdują się tutaj dane dotyczące marki i modelu pojazdu oraz data, dla której obowiązują prezentowane w raporcie dane. Znajduje się tu także informacja o wieku pojazdu na podstawie roku modelowego lub daty produkcji oraz daty pierwszej rejestracji. Warto pamiętać, że oprócz aut produkowanych na zamówienie, które są rejestrowane tuż po wyprodukowaniu w salonach, dostępne są popularne wersje silnikowe i wyposażeniowe w kolorach często wybieranych przez klientów (np. srebrny metalik, czerwony, biały). Te auta zazwyczaj czekają na klienta, więc opóźnienie 3-4 miesięcy między datą produkcji a datą pierwszej rejestracji nie jest niczym nadzwyczajnym. Dopiero różnica większa niż pół roku powinna wzbudzić czujność. W tej części raportu znajduje się także średni przebieg w przybliżonych wartościach obliczany na podstawie pojazdów o podobnej charakterystyce. Dzięki pionierskiemu rozwiązaniu polegającemu na umiejscowieniu QR kodu na górze raportu ułatwione jest dotarcie do raportu online i jego szybkie przeglądanie. Dodatkowo, możliwe jest rozszerzenie oferty sprzedaży pojazdów online, jak i offline o historię pojazdu.

Centrum powiadomień

Centrum Powiadomień pozwala w prosty sposób rozeznać się w zawartości raportu dla konkretnego numeru VIN, ponieważ zawiera najważniejsze powiadomienia na temat jego historii. Dane prezentowane są w prostej, czytelnej formie, rozumianej już na poziomie odbioru graficznego. Przedstawiona jest tutaj liczba wpisów danej sekcji, dla której przyporządkowane jest powiadomienie o określonym charakterze, intuicyjnie wyczuwalnym już na tzw. "pierwszy rzut oka". Ułatwia to szybkie zrozumienie powiadomienia i ewentualną szczegółową analizę i ocenę danej sekcji. W Centrum Powiadomień prezentowane są m.in.: wynik przeszukania bazy skradzionych pojazdów, akcje serwisowe, odczyty drogomierza, historia cenowa, historia uszkodzeń, wyposażenie, archiwalne zdjęcia, informacje o pojeździe, dziennik użytkowania, poprawność VIN.

Informacje o pojeździe

W tej sekcji w zależności od producenta na podstawie numeru VIN pojazdu podajemy szereg informacji charakteryzujących dane auto np.: marka, model, typ pojazdu, rodzaj nadwozia i silnika, kraj pochodzenia producenta, rok modelowy, typ skrzyni biegów, informacje o układzie kierowniczym oraz wiele innych.
W tej części raportu prezentujemy również informacje o weryfikacji poprawności cyfry kontrolnej w numerze VIN. Wielu producentów opracowuje numer nadwozia VIN w oparciu o normę ISO i zawiera w nim informacje o cyfrze kontrolnej. Dla takich przypadków istnieje możliwość weryfikacji jej poprawności. W oparciu o nią można zweryfikować poprawność numeru VIN i oznakowania pojazdu. Dostępność tej informacji prezentujemy przed zakupem pełnej wersji raportu.

Bazy skradzionych pojazdów

Sekcja ta zawiera wynik przeszukania informacji o konkretnym pojeździe w kilkunastu bazach pojazdów skradzionych.
Zarówno liczba krajów, jak i baza instytucji, gdzie weryfikujemy to, czy pojazd został skradziony, nieustannie się powiększa. Wszystkie wyniki powinieneś traktować informacyjnie. Serwis autoDNA nie gwarantuje, że wystąpienie informacji o kradzieży lub jej brak jest informacją niepodważalną. Traktuj ją jako wskazówkę i niezależnie od wyniku, pojazd powinien być poddany sprawdzeniu przez właściwe organy.
Pamiętaj - jeżeli zauważyłeś, że pojazd, który sprawdzasz, jest odnotowany jako kradziony, zgłoś tę informację w najbliższym komisariacie Policji.

Akcje serwisowe

W sekcji tej prezentowane są informacje dotyczące akcji serwisowych producentów - wad fabrycznych pojazdu. Informacje te dotyczą niektórych serii modelowych producentów pojazdów. Nasz raport przedstawia problem, efekt oraz ewentualną naprawę, która powinna być dokonana w Autoryzowanej Stacji Obsługi. Wielokrotnie wskazujemy również na datę produkcji pojazdu, który powinien być poddany właściwej akcji naprawczej.


autoDNA jako jedyna firma na rynku prezentuje wszystkie te informacje podzielone na wyżej opisane kategorie. Pozyskujemy je tylko z wiarygodnych źródeł.


Naszym partnerem jest międzynarodowy operator - Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Nadzoru Transportu, czyli operator jednej z największych baz danych akcji serwisowych producentów (VOSA). Korzystamy również z obszernej bazy UOKiK, która publikuje w Polsce informacje o akcjach serwisowych. Nasze informacje zawsze posiadają wskazanie na źródło pochodzenia.

Historia pojazdu

W sekcji historia pojazdu znajdziesz zwięzłe sprawozdanie z cyklu życia pojazdu. Przedstawione jest ono w postaci syntetycznej na przejrzystej osi czasu przedstawiającej chronologiczne zdarzenia z datami i przypisanymi do nich faktami w historii pojazdu. Fakty to zdarzenia (ciąg zmian), które miały miejsce w określonej lokalizacji i czasie z przeszłości. W tej sekcji mogą znaleźć się zdarzenia zawierające informacje o odczytach drogomierza, zarejestrowaniach, wyrejestrowaniach, odnotowanej ofertowej cenie pojazdu, wykonanych okresowych badaniach technicznych, odnotowanych szkodach na pojeździe, uszkodzeniach, przeznaczeniu specjalnym pojazdu np. taxi. Sekcja Historia pojazdu pozwala na szybkie i sprawne zidentyfikowanie potencjalnych problemów i ryzyk związanych z pojazdem używanym. Zdarzenia dotyczące pojazdu prezentowane mogą być w następujących formach: opis, ikony, prezentacja graficzna strefy uszkodzeń.

Dziennik sprawdzeń

Ta sekcja zawiera informacje o tym, jak często, kto i kiedy oraz z jakiej lokalizacji interesował się danym pojazdem, przeglądał jego konfigurację i zamawiał na jego temat raport w naszym serwisie. Wiedza ta okazuje się przydatna między innymi potencjalnemu nabywcy, ponieważ dzięki temu wie, jakie było zainteresowanie danym pojazdem. Wiele sprawdzeń z różnych lokalizacji może wskazywać na fakt częstej zmiany właściciela lub to, że właściciel bezskutecznie próbuje go sprzedać od dłuższego czasu. Jeżeli transakcja sprzedaży nie doszła do skutku, powinno to wzbudzić Twoje zainteresowanie i uwagę. W części tej dostępna jest również historia sprawdzeń zwizualizowana na mapie.

Wyposażenie

Ważnym elementem tej sekcji są dokładne informacje o wyposażeniu danego pojazdu w dniu opuszczenia fabryki.

Dane, jakie mogą się pojawić to:

  • kolor tapicerki,
  • kolor lakieru,
  • informacje dotyczące wykończenia zewnętrznego pojazdu, tzn. czy listwy, zderzaki, lusterka, klamki są w kolorze nadwozia, czy też nie,
  • barwa szyb,
  • rodzaj klimatyzacji,
  • rodzaj systemu nawigacji i systemu audio,
  • podgrzewane i składane lusterka,
  • elektryczne szyby,
  • ilość poduszek powietrznych itd.

Informacje te warto weryfikować przed zakupem pojazdu - sprawdzić dokładnie, jakie elementy wyposażenia pojazdu znajdują się w raporcie i porównać, czy dokładnie takie są aktualnie zamontowane w pojeździe. Przykładowo, jeśli chodzi o kolor szyb, to często gdy pojazd jest powypadkowy, w ramach oszczędności montowane są szyby nieoryginalne lub pochodzące z innego modelu, a ich kolor odbiega od oryginalnych. Podobna sytuacja może występować np. w przypadku lusterek zewnętrznych. Warto sprawdzić, jakie były zamontowane w fabrycznie nowym aucie, czy są np. składane, elektrycznie sterowane i podgrzewane. Warto również sprawdzić, czy pojazd w rzeczywistości nie posiada dodatkowego wyposażenia, takiego jak „dołożone elektryczne szyby” lub inne elementy, których nie miał w swojej fabrycznej konfiguracji.

Dostępność wyposażenia jest wyświetlana przed zakupem pełnego raportu. Jeśli prezentujemy informacje o braku danych, nie znajdą się one na płatnym raporcie.

Archiwalne zdjęcia

Na samym końcu raportu w miarę dostępności można obejrzeć archiwalne zdjęcia danego pojazdu. W określonych sytuacjach fotografie te mogą się powtarzać (jeżeli właściciel udostępnił te same zdjęcia różnym podmiotom). Czujność powinien wzbudzić fakt, że prezentowany pojazd jest bezskutecznie sprzedawany od dłuższego czasu. Ponadto warto zwrócić uwagę, że w niektórych przypadkach na zdjęciach znajduje się uszkodzony pojazd, który sprzedawany jest obecnie jako bezwypadkowy. Jeżeli podczas bezpłatnego sprawdzania pojazdu po numerze VIN jest informacja, że brakuje zdjęć, nie będzie ich także w płatnym raporcie.

QR Kod

Raport historii pojazdu autoDNA zapisany jest również w formie QR kod (Quick Response code – szybka reakcja, szybka odpowiedź). QR kod to modularny (biało-czarny) i dwuwymiarowy (matryca znaków danych w dwóch wymiarach) kod, który linkuje do odpowiedniego raportu dla danego numeru VIN.

QR jest zarówno częścią raportu oraz jest przesyłany wraz z raportem jako samodzielny plik (pdf oraz jpg) po zakupie. Można wykorzystać go w serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, czy w mediach społecznościowych. Można nakleić go także na bocznej szybie samochodu po prawej lub lewej stronie. Dzięki takiemu rozwiązaniu pojazd poruszający się po drogach jest dla potencjalnych kupujących możliwy do sprawdzenia w sposób prosty, bezpieczny i szybki.

QR kod ułatwia szybkie dotarcie do raportu online i jego szybkie przeglądanie a także umożliwia rozszerzenie oferty sprzedaży pojazdów online, jak i offline o historię pojazdu.

To innowacyjne i pionierskie rozwiązanie dla rynku motoryzacyjnego, wprowadzone po raz pierwszy przez autoDNA. Potencjalny zainteresowany pojazdem jest w stanie zeskanować QR kod w ogłoszeniu sprzedaży, jak również bezpośrednio z pojazdu, na którym został umieszczony taki QR kod.

Ta nowoczesna funkcja ma za zadanie wspierać transparentny rynek motoryzacyjny i wynosić go na poziom światowy.

Opinie klientów o raporcie

Ocena:
5/5
Dzięki raportowi dowiedziałem się, że auto miało dzwon z przodu, koszt naprawy sięgnął 5000 Euro.
- Maro
Ocena:
5/5
Przypadkowo trafiłem na stronę i mega się ciesze uratowało mnie to przed kupnem auta ford mondeo mk4 na liczniku 161000 z wygladu w środku igła w rzeczywistości o zgrozo 385 000 wpisy przebiegu elektroniczne od 4 lat i na foto z niemiec na waszej stronie były zdjecia ksiazki serwisowej jeden włascicel jeździl po auostradzie oczywiscie w polsce inna ksiązka podrobiona ... najlepiej wydane 29 złotych
- krzysiek
Ocena:
5/5
Wielki szacunek dla Was, dzieki wam po wydaniu paru złotych zaoczdzedziłem pare tysiecy dzieki wam auto które miało miec 170 tys. przebiegu okazało sie ze ma 100tys. wiecej, wielkie dzieki i jeszcze raz szacunek!
- Luka Asz

Informacje końcowe

autoDNA gromadzi informacje z wielu dostępnych źródeł. Pochodzą one od naszych partnerów oraz publicznych źródeł dostępnych w Internecie. Za pomocą własnego systemu eksperckiego prezentujemy je w postaci historii raportów online. Ilość danych zawartych w raporcie uzależniona jest od konkretnego numeru VIN, a rodzaj oraz ilość informacji prezentowana jest zawsze przed zakupem Raportu.

Informację prezentowane na raportach są zbiorem informacji gromadzonych przez system ekspercki autoDNA i mogą duplikować błędy początkowe, autoDNA dokłada wszelkich starań w celu ich wyeliminowania oraz wyeliminowania wszelkich błędnych tłumaczeń. Ze względu na automatykę działania systemu raporty mogą zawierać błędy językowe oraz frazy w językach obcych.

Należy pamiętać: Raporty Historii Pojazdów autoDNA.pl oraz informacje w nich zawarte powinny być traktowane jako wskazówka oraz powinny stanowić nieodłączny element związany z zakupem/sprzedażą pojazdu. Informację zawarte w raportach należy weryfikować w ASO oraz podczas szczegółowych oględzin eksperta. Raporty autoDNA.pl są narzędziem pomocniczym i nie mogą być podstawą do jakichkolwiek roszczeń.

Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym serwisie, optymalizacji jego treści oraz dostosowania serwisu do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności serwisu.