autoDNA radzi
autoDNA - pandemia w kontekście rynku moto

Pandemia COVID-19 w perspektywie rynku motoryzacyjnego

Dodano 1 kwietnia 2021 przez

“Wybuch pandemii COVID-19 ograniczył zainteresowanie polskich kierowców internetowymi serwisami ogłoszeniowymi (60% w czasie epidemii vs 90% kiedykolwiek). Tylko 25% uważa,
że stan epidemii zmienił ich przyzwyczajenia związane z oglądaniem samochodów w internecie i ewentualnym procesem zakupu auta.” Te wyniki badań pochodzą z publikacji “Koniec ruletki podczas zakupu aut używanych“.

Jak potwierdzają badania wykonane przez SW Research na reprezentatywnej grupie Polaków, epidemia nie zmieniła częstotliwości korzystania z własnego samochodu w przypadku ponad połowy polskich kierowców. Niemal 25% rzadziej korzysta z własnego samochodu przede wszystkim z powodu świadomego ograniczania mobilności zarówno na dalszych, jak i krótszych dystansach.

30% osób, które odstawiły samochód, zrobiły to, ponieważ nie muszą obecnie dojeżdżać do
pracy (wykonują ją zdalnie), 20% ponieważ ich zakres pracy się zmniejszył lub utracili zatrudnienie.

Częściej z samochodu korzysta tylko 18% polskich kierowców. Najważniejszym powodem jest w tym przypadku przesiadka z komunikacji publicznej zarówno miejskiej, jak i dalekiego dystansu w celu ograniczenia szansy na zakażenie wirusem. Kluczowe z punktu widzenia rynku aut używanych
są jednak zmiany w procesie zakupu samochodu spowodowane pandemią. W tym przypadku aż
70% kierowców zmieniło swoje nawyki w procesie zakupu samochodu.

Ponad 1/3 osób wskazało, że epidemia ograniczyła liczbę oględzin samochodów, co wobec obostrzeń nie dziwi. Istotne jest, że jednocześnie aż 41% kierowców zwraca większą uwagę na ilość informacji zawartych w ogłoszeniu, a 31% częściej niż przed pandemią weryfikuje historię pojazdu na podstawie numeru VIN. To kolejny powód, dla którego numer VIN warto od razu umieścić w ogłoszeniu i zwiększać transparentność rynku.

Więcej na ten temat w publikacji autoDNA “Koniec ruletki podczas zakupu aut używanych”


 

Summary
pandemia-covid-19-w-perspektywie-rynku-motoryzacyjnego
Article Name
pandemia-covid-19-w-perspektywie-rynku-motoryzacyjnego
Description
Wybuch pandemii COVID-19 ograniczył zainteresowanie polskich kierowców internetowymi serwisami ogłoszeniowymi (60% w czasie epidemii vs 90% kiedykolwiek). Tylko 25% uważa, że stan epidemii zmienił ich przyzwyczajenia związane z oglądaniem samochodów w internecie i ewentualnym procesem zakupu auta
Author
Publisher Name
autoDNA
Publisher Logo
Ilość komentarzy: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *